Solicitare informatii. Legislatie
ART. 1
Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.
- Legea 544 / 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
- HG. nr 123 din 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
- Legea nr. 109 din 25 aprilie 2007 privind reutilizarea informaţiilor din instituţiile publice
ART. 6 din Legea nr.544/2001 prevede:
- Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în condiţiile prezentei legi, informaţiile de interes public.
- Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
- Solicitarea în scris a informaţiilor de interes public cuprinde următoarele elemente:
a) autoritatea sau instituţia publică la care se adresează cererea;
b) informaţia solicitată, astfel încât să permită autorităţii sau instituţiei publice identificarea informaţiei de interes public;
c) numele, prenumele şi semnătura solicitantului, precum şi adresa la care se solicită primirea răspunsului.
Solicitările persoanelor fizice și juridice, altele decât cele de presă, pot fi depuse direct la sediul MMAP- Serviciul Relații cu Publicul și Mass – Media sau pot fi transmise prin poștă, fax, sau e-mail.
Adresă de e-mail pentru transmiterea solicitărilor: solicitari544@mmediu.ro
Numele si prenumele persoanei responsabile pentru Legea 544/2001
Persoana responsabilă cu furnizarea informațiilor de interes public – conf. prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public la nivelul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor
Program de funcționare
Luni, Marți, Joi: 8:00 – 16:30
Miercuri: 8:00 – 18:30
Vineri: 8:00 – 14:00
-
Elena SZELE,
consilier în cadrul Direcției Comunicare - +40 214 089 605
- solicitari544@mmediu.ro
Formular pentru solicitare in baza Legii 544/2001
Modalitatea de contestare a deciziei si formularele aferente pentru reclamatie administrativa
ART. 5 din Legea nr.544/2001 prevede:
i) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
ART. 22
- În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
- Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale.
- Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
- Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.
- Atât plângerea, cât şi recursul se judecă în instanţă, în procedură de urgenţă, şi sunt scutite de taxă de timbru.