Skip links

COMUNICAT DE PRESĂ – Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor deschide procedura de selecție pentru ocuparea a 5 funcții temporar vacante de inspector șef al Gărzilor Forestiere Brașov, București, Focșani, Oradea și Timișoara

COMUNICAT DE PRESĂ

28 august  2025 

Ref.: Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor deschide procedura de selecție pentru ocuparea a 5 funcții temporar vacante de inspector șef al Gărzilor Forestiere Brașov, București, Focșani, Oradea și Timișoara

 Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) anunță lansarea procedurii de selecție pentru ocuparea a cinci poziții de funcționar public care va exercita temporar funcția publică de conducere vacantă de inspector șef al Gărzilor Forestiere teritoriale, respectiv Brașov, București, Focșani, Oradea și Timișoara. La data de 1 septembrie 2025 cele 5 mandate pentru inspectorii șefi ai gărzilor forestiere  menționate expiră.

Ieri am lansat public un call prin care să se înscrie toți experții de bună credință care vor să fie inspectori șefi în gărzile forestiere teritoriale Brașov, București, Focșani, Oradea și Timișoara!Vreau să găsim cei mai buni oameni posibili pentru aceste funcții. Căutăm oameni integri, care vor  să aducă eficiență în instituțiile publice, astfel încât infracțiunile de mediu din pădurile României să nu rămână nesancționate. Vom face selecția transparent, așa cum v-am obișnuit: call public, 7 zile în care oamenii de bună credință se pot înscrie, analiză de dosare, interviuri înregistrate și publicate pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor. Urmează, ulterior, lansarea  concursurilor pentru a se ocupa cu mandat deplin aceste posturi care au stat în interimate mulți ani de zile”, a declarat ministra mediului, apelor și pădurilor, Diana Buzoianu.

Printre condițiile specifice cerute de legislația în vigoare pentru ocuparea postului se numără: să fie funcţionar public; să aibă studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul silvicultură; să fie absolvent cu diplomă al studiilor universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învățământului superior nr. 199/2023;  minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor nu are sancțiuni disciplinare neradiate în condițiile legii.

Depunerea documentelor se va face în perioada 27 august – 4 septembrie, ora 16:30, urmând ca analiza dosarelor pentru îndeplinirea condițiilor obiective să aibă loc între  5 și 8 septembrie 2025.

Etapele selecției includ o probă suplimentară de competențe în domeniul tehnologiei informației, dar și un interviu care va fi înregistrat video și audio, iar ulterior va fi postat pe site-ul MMAP.

Toate informațiile necesare, inclusiv documentele și formularele de înscriere, sunt disponibile pe site-ul MMAP, la următorul link: https://mmediu.ro/despre-noi/cariera/ministerul-mediului-apelor-si-padurilor-deschide-procedura-pentru-desemnarea-functionarului-public-care-va-exercita-cu-caracter-temporar-functia-publica-de-conducere-vacanta-de-inspector-sef-al-garzi/

DIRECȚIA COMUNICARE ȘI DIGITALIZARE

Descarca documentul

Acest website folosește cookie-uri, navigând în continuare vă exprimați acordul pentru folosirea cookie-urilor conform Regulamentului (UE) 2016 / 679.